FESTIVALUL INTERNATIONAL DE FOLCLOR PENTRU COPII SI TINERET AL CANTECULUI SI DANSULUI POPULAR NATIONAL SI INTERNATIONAL ” DOBROGE, MANDRA GRADINA ” EDITIA A XII-A 2017 – REGULAMENT DE ORGANIZARE SI DESFASURARE


ASOCIATIA CULTURALA A COREGRAFILOR, SCENOGRAFILOR, ARTISTILOR LIBER PROFESIONISTI SI AMATORI – CONSTANTA – ROMANIA
TEL/FAX: 0040241619049
Email:ovidiu0707@yahoo.com
Email:accsalpa@yahoo.com
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI DESFASURARE
FESTIVALUL INTERNATIONAL DE FOLCLOR ( CONCURS ) PENTRU COPII SI TINERI INTERPRETI AL CANTECULUI SI DANSULUI POPULAR NATIONAL SI INTERNATIONAL
“ DOBROGE, MANDRA GRADINA “
EDITIA A XII-A 2017
29 AUGUST 2017 – 03 SEPTEMBRIE 2017
Festivalul International de Folclor pentru Copii si Tineri Interpreti „ Dobroge, Mandra Gradina “ , inclus in calendarul International al festivalurilor de folclor, este organizat de ASOCIATIA CULTURALA A COREGRAFILOR SCENOGRAFILOR, ARTISTILOR LIBER PROFESIONISTI SI AMATORI CONSTANTA – ROMANIA , in colaborare cu:
– PRIMARIA MUNICIPIULUI MANGALIA – JUDETUL CONSTANTA;
– DIRECTIA JUDETEANA PENTRU SPORT SI TINERET CONSTANTA;
– PRIMARIA ORASULUI NEGRU VODA – JUDETUL CONSTANTA;
– PRIMARIA COMUNEI PECINEAGA – JUDETUL CONSTANTA;
– CLUBUL UNESCO PIREUS & INSULE – ATENA – GRECIA;
– ASOCIATIA INTERCULTURALA ROMANO – GERMANA „ VOCEA DIASPOREI „;
– COMPLEXUL TURISTIC „ MERA RESORT „- STATIUNEA VENUS;
– COMPLEXUL TURISTIC “ DUNAREA “ – STATIUNEA EFORIE NORD;
– COMPLEXUL TURISTIC “ PALACE RESORT “ STATIUNEA VENUS;
– COMPLEXUL TURISTIC „ TURQUOISE „ – STATIUNEA VENUS;
– COMPLEXUL TURISTIC „ ESPLANADA „ – STATIUNEA VENUS;
– AGENTIA DE IMPRESARIAT ARTISTIC “A.C.C.S.A.L.P.A“ – CONSTANTA.
Prin cantec, dans si reprezentatii de arta populara, festivalul international de folclor, promoveaza frumusetea si unicitatea fiecarei natiuni, in contextul globalizarii si al pastrarii identitatii socio-culturale.
Schimburile culturale si de idei, au contribuit si vor contribui la cunoasterea umana, la intarirea prieteniei si îmbogatirea orizontului spiritual al participantilor.
La reusita manifestarilor folclorice, contribuie de fiecare data Primarii si Consilii Locale, Case de Cultura si Camine Culturale din intreaga tara si din afara tarii, reprezentate prin Ansambluri Folclorice prezente la festival.
Alaturi de Ansambluri Folclorice din tara si din strainatate, pe scenele festivalului au evoluat si vor evolua de fiecare data, solisti vocali, grupuri vocal-folclorice, grupuri de dansatori.
Frumusetea folclorului national si international, este apreciata la adevarata sa valoare de oaspetii festivalului.
In anul 2004, s-au pus bazele acestui festival de folclor cu caracter international.
De la an la an, festivalul a crescut valoric, impunandu-se in viata cultural – artistica a judetului Constanta.
Impresionantele parade ale portului popular, spectacolele folclorice prezentate pe scenele din judetul Constanta, intalnirile dintre mesagerii diferitelor culturi, spiritul competitiv de inalt profesionalism, cunoasterea traditiilor si obiceiurilor diferitelor popoare, se inscriu in aceasta atmosfera de sarbatoare a cantecului si dansului popular, aflata sub semnul colaborarii si prieteniei.
Localitatile gazda ale festivalului, asteapta de fiecare data aceasta sarbatoare a folclorului de pretutindeni, sa cunoasca obiceiurile si cultura altor popoare prin intermediul dansului, cantecului si costumelor populare.
Varietatea dansurilor, a ritmurilor, a costumelor traditionale, atrage atentia si castiga admiratia iubitorilor de folclor, reflectand istorie, cultura, atitudini, valori.
Evenimentul este o sarbatoare a cantecului si dansului popular, o explozie de originalitate si traditii pastrate din generatie in generatie si transmise prin intermediul artei spectacolului.
Sub marea umbrela a folclorului s-au legat de-a lungul timpului, prietenii durabile care nu tin cont de relatii sociale si opinii politice. Oamenii indragesc folclorul, bun spiritual de pret, il recepteaza bucurosi, cu exuberanta, pasiune, patima, dornici de autenticitate, interpretare adecvata, varietate si culoare, creatia populara constituind un inepuizabil izvor de inspiratie.
Discutiile, vizitele, spectacolele, paradele au insemnat de fiecare data un ragaz acordat deschiderii catre modul de a fi al celuilalt, tocmai pentru o mai buna identificare a fiecaruia. Astfel de festival reprezinta pentru judetul Constanta, ocazia prin care putem demonstra priceperea si daruirea sufleteasca pentru folclor.
Acest festival este o manifestare culturala de maxima importanta pentru judetul Constanta, un moment de intalnire si schimburi culturale intre diverse popoare, traditii si culturi, sub semnul prieteniei si pacii.
Editia a XII – a Festivalului International de Folclor pentru Copii si Tineri Interpreti al Cantecului si Dansului Popular National si International “ Dobroge, Mandra Gradina “, se va organiza pe sapte scene in judetul Constanta pe litoralul romanesc.
Participarea la acest festival, va putea fi posibila numai in urma primirii invitatii din partea organizatorilor, invitatie care la aceasta editie va fi transmisa unui numar de peste 80 de Ansamblurile Folclorice din Romania si de peste hotare.
La acest festival, vor putea participa copii si tineri cu varste cuprinse intre 8 si respectiv 35 ani.
Preselectia, se va face pana la data de 30 Iunie 2017.
Participarea va fi posibila pe criterii de competenta si performanta, din toate zonele folclorice ale romaniei si de peste hotare.
La editia a XII-a 2017, festivalul va gazdui un numar de peste 1300 participanti.
Asteptam inscrierile din partea dumneavoastra la Festivalul International de Folclor pentru Copiii si Tineri Interpreti al Cantecului si Dansului Popular National si International “ DOBROGE, MANDRA GRADINA “ Editia a XII-a 2017.
DIRECTOR FESTIVAL,
Act. Ovidiu ROSCA
Regulament de organizare si participare
SECTIUNEA COREGRAFIE DANS POPULAR – NATIONAL si INTERNATIONAL
- GRUP DE DANSATORI
- FORMATIE DE DANSURI
- GRUP BAIETI
- GRUP FETE
- GRUP MIXT
- SOLIST INTERPRET DANSATOR
- SOLISTI MIXT INTERPRETI DANSATORI
- ANSAMBLUL DE CANTECE SI DANSURI
- ANSAMBLUL FOLCLORIC DE DATINI SI OBICEIURI
Norme referitoare la sectiunile de concurs:
- Vor fi admise in festival, un numar de maxim 5 Ansambluri Folclorice din fiecare judet din Romania.
- Participantii vor avea varsta cuprinsa intre 8 si 35 de ani.
- Fiecare grup de dansatori va avea in componenta sa un numar de minim 6 perechi, care vor evolua in cadrul festivalului, conform programului stabilit de organizatori. Ansamblu de Cantece si Dansuri, va avea in componenta sa un numar cuprins intre 20 – 28 dansatori, 1 – 3 solisti vocali, 1- 3 instrumentisti, care vor evolua in cadrul festivalului conform programului stabilit.
- Ansamblu Folcloric de Datini si Obiceiuri, va avea in componenta sa un numar cuprins intre 16 – 20 dansatori, 2 – 3 solisti vocali, 1 – 2 instrumentisti, care vor evolua in cadrul festivalului conform programului stabilit.
- Durata maxima a evolutiei in concurs pentru: grup de dansatori 12 minute, formatia de dansatori 12 minute, grup baieti 8 minute, grup fete 8 minute, grup mixt 12 minute, solist interpret dansator 8 minute, mixt solisti interpreti dansatori 8 minute, Ansamblul de Cantece si Dansuri si Ansamblul Folcloric de Datini si Obiceiuri, 20 – 30 minute. Fiecare grup sau Ansamblul Folcloric, va prezenta in concurs zona pe care o reprezinta.
- Ansamblul de Cantece si Dansuri si Ansamblul Folcloric de Datini si Obiceiuri, care vor evolua in concurs, vor avea obligatia de a avea prezente in scena minim doua – maxim trei generatii de dansatori.
- Inscrierile in festival se fac in perioada 25 februarie 2017 – 25 iunie 2017.
- Confirmare de inscriere oficiala in festival, se va face odata cu plata unui avans de minim 4.000 lei, avans care se va plati in contul bancar al organizatorului de festival incepand cu data de 01 Martie 2017, pana la data de 25 Iunie 2017.
- Taxa de participare pentru fiecare grup sau ansamblul folcloric este de 150 Ron si se va plati in contul organizatorului de festival pana la data de 25 Iunie 2017.
- Nu vor fi inscrise in concurs Ansambluri Folclorice profesioniste.
- Coordonatorii, Maestrii Coregrafi, Instructorii, membrii din cadrul ansamblurilor folclorice, au obligatia de a respecta programul festivalului, zilele de concurs si ordinea intrarii in scena care va fi stabilita de organizatori conform programatorului de festival.
Norme generale:
- La inscrierea in festival, participantii au obligatia sa trimita organizatorului de festival, tabelul nominal completat cu componenta intregului grup, care va cuprinde: Nume, Prenume, Localitatea – Judet, CNP, functia in cadrul grupului pentru fiecare participant.
- Fiecare Grup sau Ansamblu, au obligatia ca pe perioada festivalului sa detina mijlocul de transport propriu (microbuz sau autocar).
- Data sosirii in unitatile de cazare este 29 August 2017, intre orele 6:00 – 17:00. Participantii care vor sosi in ziua a doua a festivalului sau mai tarziu, fara a avea motive intemeiate, nu vor avea asigurate serviciile in cadrul festivalului.
- Delegatia din cadrul fiecarui Grup va avea in componenta sa un numar de participanti cuprins intre minim 18 persoane – maxim 35 persoane. Delegatia din cadrul fiecarui Ansamblu, va avea in componenta sa un numar de participanti cuprins intre minim 35 – maxim 55 de persoane.
- Cheltuielile de cazare – masa, vor fi suportate de participanti.
- Cheltuielile de transport vor fi suportate de participanti.
- Valoarea serviciului de cazare – masa, este de 420 Ron/pers/sejur. ( cinci nopti cazare la hotel de doua stele si cinci zile masa pensiune completa la restaurant )
- Plata serviciilor se va face in contul bancar al: Asociata A.C.C.S.A.L.P.A. Constanta, Cod Fiscal. 30692728, CONT: RO55 BUCU 1991 2159 4915 8RON Banca – Alpha SA, Sucursala Constanta – Romania, pana la data de 01 .08. 2017.
Serviciul de CAZARE:
INTRARE: 29.08.2017
IESIRE: 03.09.2017
Serviciul de MASA:
INTRARE: 29 August 2017 cu masa de seara ( CINA )
IESIRE: 03 Septembrie 2017 cu masa de (PRANZ).
DIRECTOR FESTIVAL,
ACT. OVIDIU ROSCA
SECTIUNEA DE INTERPRETARE VOCALA SI INSTRUMETALA
- GRUP VOCAL – FOLCLORIC
- SOLIST VOCAL
- SOLIST INSTRUMENTIST
- SOLISTI VOCALI si SOLISTI INSTRUMENTISTI – PERSOANE CU DIZABILITATI ( se va respecta regulamentul integral al festivalului )
Norme referitoare la sectiunile de concurs:
- Se vor inscrie in concurs un numar de 10 grupuri vocal – folclorice nationale si un numar de 6 grupuri vocal – folclorice internationale.
- Componenta unui grup vocal- folcloric, va fi formata din minim 5 persoane – maxim 20 persoane.
- Vor fi admisi in concurs un numar de maxim 50 Solisti Vocali pe patru categorii de varsta ( 8 – 13 ani; 14 – 18 ani; 19 – 25 ani; 26 – 35 ani;) si 20 Solisti Instrumentisti pe trei categorii de varsta ( 8 – 14 ani; 15 – 25 ani; 26 -35 ani;) din Romania si din afara tarii.
- Membrii grupurilor vocal- folclorice, solistii vocali si solistii instrumentisti, vor avea varste cuprinse intre 8 si 35 de ani.
- Fiecare concurent, solist vocal sau solist instrumentist, va fi selectat pentru inscrierea in festival, de o comisie locala din zona lui de provenienta, conform programului stabilit de organizatori, prin Asociatia ACCSALPA Constanta.
- Durata maxima de evolutie in concurs pentru fiecare grup vocal – folcloric, solist vocal sau solist instrumentist, va fi de maxim 12 minute.
- Fiecare grup vocal – folcloric, solist vocal si solist instrumentist, va prezenta in concurs zona pe care o reprezinta.
- Inscrierile la festival se vor face in perioada 01 Februarie 2017 – 25 Iulie 2017.
- Avansul de plata pentru Grupurl Vocal – Folcloric va fi de 1.000 lei, si se va plati in contul bancar al organizatorului de festival incepand cu data de 01 Martie 2017, urmand ca diferenta de plata ramasa sa se plateasca pana pe data de 25 Iulie 2017.
- Taxa de participare in festival pentru fiecare grup vocal – folcloric este de 80 lei/grup, care se va plati in contul bancar al organizatorului de festival pana la data de 25 Iulie 2017.
- Taxa pentru Solist Vocal sau Solist Instrumentist este de 35 lei/persoana, care se va plati in contul bancar al organizatorului de festival pana la data de 25 Iulie 2017.
- Coordonatori, Instructori, Profesori, Metodisti, care pregatesc grupuri vocal – folclorice cat si solisti vocali si solisti instrumentuisti, au obligatia de a respecta intocmai programul festivalului, zilele de concurs, precum si ordinea intrarii in scena, care va fi stabilita si anuntata de organizatori.
Norme generale:
- Dupa ce ati facut inscrierea in festival, participantii au obligatia sa transmita catre organizatori, fisa de concurs si tabelul nominal completat cu componenta intregului grup vocal-folcloric s-au solistii individuali. Tabelul va cuprinde: Nume, Prenume, Localitatea – Judetul, CNP, functia in cadrul grupului pentru fiecare participant.
- Fiecare participant din cadrul : Grup Vocal – Folcloric, Solist Vocal sau Solist Instrumentist, are obligatia ca pe perioada festivalului sa detina mijlocul de transport propriu.
- Data sosirii in unitatea de cazare este 29 August 2017, intre orele 6:00 – 17:00. Participantii care vor sosi in ziua a doua a festivalului sau mai tarziu, fara a avea motive intemeiate, nu vor avea asigurate servicii in cadrul festivalului.
- Cheltuielile de cazare si masa si transport vor fi suportate de participanti.
- Valoarea pachetului de servicii pentru cazare – masa, va fi platita de fiecare participant individual. Pretul pachetului este de 420 Ron/persoana, insemnanad ( cinci zile cazare la hotel si cinci zile masa pensiune completa la restaurant )
- Plata serviciilor se va face in contul: Asociatia A.C.C.S.A.L.P.A. Constanta, Cod Fiscal. 30692728, CONT: RO55 BUCU 1991 2159 4915 8RON Banca – Alpha SA, Sucursala Constanta – Romania, pana la data de 01 .08. 2017.
- Serviciul de CAZARE:
INTRARE: 29.08.2017
IESIRE: 03.09.2017
- Serviciul de MASA:
INTRARE: 29 August 2017 cu masa de seara ( CINA )
IESIRE: 03 Septembrie 2017 cu masa de (PRANZ)
- Grupurile inscrise in festival, vor fi programate pentru a evolua pe perioada celor cinci zile, seara de seara, in cadrul spectacolelor folclorice care vor avea loc pe cele sapte scene ale festivalului.
- Programele folclorice in afara concursului, vor avea o durata cuprinsa intre minim 30 minute – maxim 40 de minute.
- Seara de seara, in cadrul festivalului se va organiza parada costumelor si portului popular.
IMPORTANT DE RETINUT:
- Fiecare Grup s-au Ansamblu, va trebui sa detina obligatoriu urmatoarele:
– Steagul national in marime standard.
– Insemnele si steagul Ansamblului sau Grupului.
In cadrul sectiunilor de concurs si spectacolelor folclorice, acompaniamentul orchestral va fi pe CD ( negativ ).
– CD-ul va fi realizat in format audio. Fiecare piesa de pe CD va fi inregistrata separat (track 1, track 2, etc).
– Daca acompaniamentul orchestral in cadrul concursului si al spectacolelor va fi cu orchestra sau taraf propriu, in acest caz, aveti obligatia sa ne comunicati numarul instrumentelor existente pentru a putea fi amplificate.
- Reprezentantii si delegatii grupurilor sau ansamblurilor, vor avea obligatia sa participe la sedintele operative, care vor avea loc pe perioada festivalului.
- Nu se admite, aducerea altor persoane straine in unitatile de cazare si masa.
- Comportamentul indecent al participantilor este interzis pe perioada desfasurarii festivalului.
Sistemul de jurizare:
Juriul festivalului va fi format din 9 ( noua ) persoane, specialisti in domeniu.
- Clasamentul va fi realizat in functie de punctajul general obtinut.
– Presedintele comisiei de jurizare va lua decizia finala in vederea solutionarii eventualelor contestatii.
Participantii la Festival, vor avea obligatia sa respecte intocmai precizarile prezentului regulament, programul festivalului, orele si conditiile de deplasare, ordinea intrarii in scena si durata programelor folclorice care au fost prezentate.
Orice abatere de la normele prezentului regulament vor duce la eliminarea din festival.
DIRECTOR FESTIVAL,
ACT. OVIDIU ROSCA
FISĂ DE ÎNSCRIERE
FESTIVALUL INTERNAŢIONAL DE FOLCLOR (CONCURS ) PENTRU COPII ŞI TINERI INTERPREŢI AL CÂNTECULUI ŞI DANSULUI POPULAR NAŢIONAL SI INTERNATIONAL“ DOBROGE, MANDRA GRADINA ” Editia a XII –A
29 AUGUST 2017 – 03 SEPTEMBRIE 2017
SECŢIUNEA DE CONCURS: _____________________
Nume: _____________________________________
Prenume:___________________________________
Data naşterii: ________________________; CNP -___________________
Profesia: _____________________________
Adresa: ____________________________________
Localitatea: ________________________________
Profesor coordonator;________________________________
Participări la alte concursuri:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Repertoriul:
1 – __________________________________________
2 –__________________________________________
Semnatura,_______________
Data, _________________
Both comments and pings are currently closed.